Pages

Monday 27 June 2011

LifE



Life is a journey....betol dok???
Setiap orang mesti ada pandangan masing-masing. Bagi aku betul la "life is a journey". Kita hidup di dunia kan sementara je...Sebab tu la kene beringat nk wat nape-nape...Kita hidup ni adalah perjalanan ke akhirat.
Orang tua dok royak sokmo ke budok-budok mude sekarang ni,,kalau nak wat ape-ape pun, biar berpada-pada...jangan sapa x kaba ingat (x sedor diri la)...Ni kite gk orang MUDE kalau orang tua wi nasihat, maroh lalu...xsoh wt bekeng gitu...orang tua kan AYAM LAME doh...ade pengalaman dok..sek ganu panggil "sek sedap doh"...Banyok pengalaman r tu maksudnye.....<muhasabah diri lu skit malam-malam bute gini...hahaha

Aku pun same gak...gitu jugak...jiwe mude kan...kite nie kene kenal diri kita lu...jangan duk nok main ngikut orang je...Hok tu la jd zaman leni...masing-masing jenis mudoh nak ngikut...bakpe yang suke ngat duk ngikut orang tu...biar kita ada pendirian diri kita sendiri....kehidupan aku pun gitu gk kadang-kadang...leni masalah aku duit la boh...kacip sen boh...hahaha...duit xcukup bakpe, dan duit ade, beli sapa xigt dunia la...dalam pale  banyok benda sangat nok...tu la hok jd masalahnye...bila mikir-mikir balik,,kita hidup ni kena fokus satu benda je pada satu-satu mase. Baru la kita boleh buat sesuatu sapa puas hati..Masalahnya banyak sangat benda nak buat...Contoh mudoh zaman leni..Nak maka la..phm dok?? dressing la orang panggil...Nak dressing barang-barang branded,,nak men kereta la,,nak men awek la...macam-macam ada dalam pale tu..hahaha
Sebab banyok ngat nak buat...xdan nak fokus la jawabnye...xdan nak fokus  se hal doh,,xdan pitih(fulus) pulok se hal lagi...duit keluar macam air..kejap je abis...Last-last,,care mudoh leni aku nok fokus satu-satu benda je dalam kehidupan aku...Baru boleh g jaohhh bohhh...hahaha
Baru xserabut pale...nie mikir sokmo sapa darah naik tinggi(bukan aku tu..haha)....
Nak buat ape pun biar ade perancangan...Dan boleh settle satu-satu benda baru la g ke benda len plok...ke wane??? btol dok...(atas orang masing-masing la nak mikir camne..hok aku royak tu diri aku...)
Fokus aku dalam hidup masa sekarang mesti r blajo lu...harapan orang tua memang nok tengok anok-anok berjaya...kalau kite blajo lebih-lebih kurang,,memang sedih orang tua.(jangan wat kesok hati mok bapok...xberkat hidup boh)
Fokus kire doh tapi result exam aku gitu gok(xnaik-naik..hahaha)
Takde rezeki r tu...xpe..janji kite berusaha lu..kejayaan tu ade la mane-mane...semua dengan izin Allah s.w.t....
Setakat nie je aku boleh tulis pasal fokus kehidupan aku leni...
Mata ngantuk doh nie tapi tengok tennis lu gok sedap...nadal plok men...barang dan minat xkire doh...hahaha

Okay....selamat berjaya dalam kehidupan masing-masing...buat ape-ape pun tapi ingat satu je SOLAT JANGAN TINGGAL....

Bereh blake...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...