Pages

Tuesday 28 June 2011

kelas,pagar dan bocor


hari nie berjalan macam hari-hari biasa dalam hidup aku...tapi banyok masalah pulok hari...memang panah pale..

Macam biasa, bangun pagi, mind set tu fail doh...rase malas doh nok g kelas...tiap-tiap hari buat benda same je mari bosan kakloh (jugak la)....tak leh nak elak doh kehidupan orang belajar memang r kene g kelas tiap-tiap hari...mikir-mikir, xdok ke tempat belajor yang cikgu bleh ajar live je diri kite tido atas katil(memang sedap boh..hahaha).. kalau ada cara belajor gitu konpem la kehadiran aku full je sepanjang sem..takde la rase nak ponteng...tempat belajor yang cuti sepanjang sem ke...sedap jugok gitu...baru la bleh tido ngan tenang tiap-tiap pagi...
Hari tu, kelas aku ade 4 jam sapa tengahari..letih jugok tu...tapi skrip nye beruboh sekelip mata....
Habis je sejam pertama kelas, macam biasa r g cafe dulu pekena teh tarik secawan dua, nasi lemok sepinggan dua, dan vitamin dua tiga batang(jangan mikir plek-plek doh r) baru r bateri tubuh full balik nak sambung kelas....tengah sedap-sedap duk hirup teh tarik ngan buih-buih manja dalam gelas, tiba-tiba henfon aku vibrate...
 "trett tettt trett tettt"
aku pun bace la..."< kelas lepas nie cancel sebab lecterur pergi kursus, jadi tiada kelas untuk hari ini >"
Gitu lah lebih kurang mesej dari KK kelas aku...
Aku pun mase tu rase lega la..xperlu la nak bertarung nyawa dan mata mendengar kuliah dalam kelas...
Plan nak balik rumah sambung tido laaa..belum sempat sel-sel dalam otak aku mengarahkan tubuh aku untuk bergerak balik rumah, saen aku pun berkata dengan lembik lidahnye.."mu nok balik kok celoh mane,,kelas xdok pun pagor buke pukol 1 jugok"
Baru la aku teringat, tempat belajor aku ni kalau kita ada dalam kawasan belajar doh, pukul 1 baru pagar buka balik..xkire la kelas xdok ke, kelas hilang ke...sebarang aduan untuk pulang awal tidak akan di layan.
Aku malas nak sebut la tempat belajar aku mane-mane..kan xpasal-pasal..tut..
Perasan gembira tiada kelas tadi hancur hilang terus dari permaenan minda aku...yang tinggal dalam minda aku, nak lepak mane sementara nak tunggu pagar buka balik pukul 1...3 jam lagi boh...kalau perjalanan dari terengganu-kelantan sempat sampai dulu...
Jadi tiada talian hayat dah la,,tiada cara lain doh...bukan nak g rempuh pagar ngan motor..agak-agak r..bukan cerite PRISON BREAK ni...aku pun bukan la berani macam SCOFFIELD....hahaha
Bergerak la aku mencari mane-mane tempat yang damai untuk membaring kan tubuh ku yang dari tadi menekan-nekanku mencari tempat landing terbaik...Last-last jumpa jugok port baeeeekkk punye...
Bilik TV jadi destinasi persinggahan la ngan saen-saen aku dalam 7 8 orang jugok.....
Bosan tak payah nak cerita laa...bosan lagi dari cerita karak....xtahu nak buat ape pun...
Akhirnye lena diulit intan jugak...tido la aku sementara nak tunggu mase balik...zzzzzzzz
Macam-macam mimpi yang singgah mase tidur..puas doh aku tempis..ganggu tido aku je...

"WOI..bangun"..bunyi suara melaung kat telinga aku...memang panah doh rase mase tu...boleh pulak ganggu mase tidur aku...tengok-tengok jam kat tangan aku,5 minit lagi belum pukul 1...xjadi aku nak tarooo saen aku tadi...kalau x makan kaki jugok saen aku tu...
Lega rase,,xpernah rase tidur nyenyak gitu...rase macam ada kat pulau kapas je(padahal xpernah sapa pulau pun)...Hari-hari macam ni sedap jugok...kelas sesi tidur...hahaha
Aku pun ambik beg,pakai kasut turun g kat motor aku yang nampak keletihan duk tunggu aku dari tadi..hahaha padan muke...sape suruh jadi motor...
Sampai je kat motor, darah naik balik tahap maksimun laaaa boh....
tengok-tengok tayar belakang motor aku bocor...pandai pulok motor nie balas dendam kat aku...balas balik letih duk tunggu aku tengah panas tadi...giliran aku la pulak berperang di bawah cahaya terik matahari nie...
nie orang panggil permaenan menguji tahap kawalan laktikkedangde kesabaran aku ni...
Xpasal-pasal aku kena tolak motor ni g bengkel tukar tiub r....
Kedai yang paling dekat pun 4 km jugok...lengoh jugok tu bohh...berjerukk jugok baju peluh abih....

............dalam kol 2, motor aku pun siap dah operate, boleh menjalani kehidupan normal semula. Balik je rumah aku tak cari benda lain dah, cari katil laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Tu je aku bleh tulis sorotan permainan malang aku hari nie...aku nak tido doh..hahaha

Bereh belake.......

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...